Interviu Ilie Tompa, administrator Tompa Forest
- Care este experiența dumneavoastră cu IRUM până în prezent? Cum considerați că a contribuit compania prin acest parteneriat la succesul activității dumneavoastră?
Am avut o colaborare foarte bună, foarte profesioniști, toate problemele s-au rezolvat. De la proiectare sau asamblare, până la service, nu am niciun cuvânt negativ de spus față de echipa IRUM. De la performanțele utilajelor achiziționate de la IRUM, până la echipele service și persoanele cu care am colaborat am fost mulțumit.
În ceea ce privește noul model de TAF, nu ne așteptam să lanseze un utilaj și mai bun, știind cât de fiabile și calitative erau modelele mai vechi, cu care am lucrat, nu ne așteptam să fie așa diferențe. Eu lucrez pe utilaj și am experiența directă, de la putere, până la confort și siguranța în muncă, TAF 690 S5 este un utilaj foarte bun, e altceva. Dacă este să compar cu modelul clasic are o putere mult mai mare și în același timp o capacitate de producție net superioară. Operatorii utilajului sunt extrem de multumiți de sistemul foarte modern de operare și confort pe care il are noul model TAF S5…toate aceste plusuri m-au detreminat să mai achizitionez înca un utila TAF S5 triplandu-mi astfel capacitatea de producție. Iar foarte important pentru mine, am avut deschidere din partea echipei IRUM, orice problemă semnalată fiind rezolvată în cele din urmă.
- Care au fost principalele beneficii identificate în accesarea finanțării DR-24 și ce v-a motivat să faceți acest pas?
Acest program îmi permite să îmi înlocuiesc utilajul vechi de tip forwarder cu unul nou, care îmi dă bătăi de cap cu piesele de schimb și cu probleme de service, care apar mereu fiind vechi și nu pot să îmi fac treaba. Prin acest proiect pot beneficia de finanțarea pentru a-l înlocui, altfel fiind mult mai greu să pot achiziționa un astfel de utilaj.
- Ce tipuri de echipamente ați ales să achiziționați prin proiect și cum contribuie acestea la eficientizarea proceselor în cadrul firmei dumneavoastră?
Îmi doresc să achiziționez un forwarder PONSSE Buffollo, o marcă de top, în primul rând pentru a elimina timpii morți care în prezent ne încurcă în activitate pentru că așteptăm mult după piese pentru utilajul vechi și problemele sunt frecvente, iar IRUM fiind delaer în România avem siguranță pentru tot ce înseamnă mentenența utilajului, piese de schimb livrate rapid, iar asta mi-au confirmat și alți clienți care au achiziționat acest tip de utilaje de la IRUM.
- Cum ați descrie experiența de elaborare a proiectului pentru DR-24? Ați găsit sprijin și claritate în colaborarea cu IRUM?
Echipa IRUM m-a ajutat de-a lungul anilor de fiecare dată când am avut nevoie, iar acum din nou am avut noroc cu suportul acestora, de la explicarea condițiilor, până la configurarea utilajului pe care doresc să îl achiziționez. Pentru mine a contat foarte mult în decizia luată încrederea pe care o am în echipa IRUM și respectul reciproc care există în acest parteneriat.
- În ce mod anticipați că noile tehnologii implementate prin proiect vor schimba activitatea firmei în termeni de productivitate și sustenabilitate?
În primul rând am reduce timpii morți, dar și costurile, pe care în prezent le avem cu reparațiile utilajului vechi. Avem nevoie de un forwarder PONSSE nou, care completează foarte bine activitatea pe care o facem cu TAF-urile IRUM, iar asta o spunem din experiență, pentru că lucrez cu ambele tipuri de utilaje de foarte mult timp.
- Ce sfat le-ați oferi altor operatori din domeniul forestier care sunt interesați să beneficieze de sprijinul DR-24, dar nu au făcut încă pași în această direcție?
Eu le recomand tuturor care își doresc să achiziționeze utilaje noi să profite de această finanțare, având această oportnitate, cu obligații atât de puține, e o gură de aer pentru noi, să poți să achiziționezi utilaje noi care să contribuie la creșterea productivității, să fie o plăcere pentru operatori să lucreze cu ele și care să ofere confort și siguranță.